10 nov 2011

Gigo gana el premio IF Product Design 2012. Gigo wins IF Product Design prize 2012

Gigo gana el premio IF Product Design 2012. 
La empresa Genius Toys of Taiwan, conocida por la marca Gigo ha sido galardonada con el prestigioso premio International Forum de Hannover. El producto seleccionado entre los 4.322 candidatos es el Water Power.
Durante 58 años, el premio IF de diseño de producto, ha sido reconocido internacionalmente y la marca IF se ha convertido en un símbolo de los hitos del diseño. Hoy en día, IF está presente en Hannover, Munich, Taiwán, Korea y Brasil.
Entre los criterios de evaluación, el jurado consideró la calidad, el acabado, selección de materiales, grado de innovación, impacto medioambiental, funcionalidad, visualización del uso, seguridad, valor de marca y aspectos de diseño universal.
La marca de Gigo la diseñamos en 2005 y desde entonces asesoramos a Genius Toys en el desarrollo de nuevos productos y su comunicación. 

Gigo wins IF Product Design prize 2012
Genius toys of Taiwan, known by its brand Gigo, has been awarded with the prestigeous prize International Forum of Hannover. Out of 4,322 entries, their product has won an iF product design award 2012 and will be recognized with the renowned iF label. Our “WATER POWER” product was entered in the 02. leisure / lifestyle category.
For 58 years, the iF product design award has been an internationally recognized label for award-winning design and the iF brand has become a symbol for outstanding achievements in design. Today, iF is represented in Hannover and Munich (Germany), Taiwan, Korea and Brazil
In the evaluation criteria, the jury considered such as design quality, finish, choice of materials, degree of innovation, environmental impact, functionality, ergonomics, visualization of intended use, safety, brand value and branding and aspects of universal design.
We designed the Gigo brand in 2005 and since then we are consultants of Genius Toys in the development of new products and their communication.

No hay comentarios:

Publicar un comentario